“כשאת נמצאת בפסגת הקריירה ובכל זאת מרגיש לך שמשהו חסר”

לשחף ויינר-איתן הייתה קריירה מצליחה ומסלול קידום מובטח. בגיל 35 בעקבות משבר אישי, אזרה האומץ לקבל תשובות ויצאה לדרך עצמאית

ויינר איתן מנהלת את סניף תל מונד והסביבה של “מעגל תנופה- הארגון הארצי לקידום נשים עצמאיות בישראל”


יש שיקראו לשחף ויינר-איתן ‘אמא’, אחרים ‘בוסית’ ואף ‘קאוצ’רית’. ככה זה כשאת בת ארבעים, יש לך שלושה ילדים ובו זמנית את גם מנהלת עסק מצליח לליווי שיווקי ולמציאת קריירה ב’. ויינר-איתן הקימה את ‘מצפנים’ לפני כשנה ובפרק זמן קצר זה ליוותה וייעצה למעל ל-80 עסקים שונים. את כלי הניהול רכשה כשביצעה תפקידים בכירים בתחומי השיווק, המכירות והפיתוח העסקי בארגונים מובילים כמו ‘מטריקס’, ‘מיקרוסופט ישראל’, חברות ‘הביטוח הישיר’ וכן כמאמנת אישית ומאמנת קבוצות מוסמכת של לשכת המאמנים בישראל.

שכירה ומאושרת

בתחילה, ויינר-איתן אפילו לא שקלה את האפשרות להיות עצמאית. כאשר הסתכלה על אביה, שעסק באופן עצמאי בתחום הנדל"ן, ראתה שהקושי גדול מאוד והסיכוי להצליח לא בהכרח קשור למידת ההשקעה. ויינר-איתן תמיד שאפה להיות בתפקידים גדולים, כאלו שיביאו לה הערכה, פרנסה וסיפוק גדול. את הגישה הריאליסטית ספגה מאמה, אשר שימשה כמודל לחיקוי עבורה בכל מה שקשור למסלול קריירה בטוח וידוע מראש.

הכל מתנפץ

אך תפיסתה של ויינר-איתן לגבי הדרך שסללה לעצמה בשנים האחרונות התנפצה: "זה היה ההיריון השלישי שלי והוא לא התחיל בצורה טובה. לאחר בדיקות שהתעכבו, ותוצאות שמצביעות על סכנה, נאלצתי לסיים את ההריון בטרם עת".

"קיבלתי סטירת לחי והרבה תובנות הגיעו באותה תקופה. היה לי ברור שאני חייבת להתחיל לקבל תשובות בקשר לחיים שלי ולמה שמתרחש סביבי, במיוחד בנוגע למסלול הקריירה שלי. הרגשתי שהכל שברירי והחיים קצרים. הבנתי שאני צריכה ללכת בעקבות התשוקות שלי". ולמרות ההערכה הרבה שכולם רחשו אליה ותפקידי המפתח שמילאה בחברות גדולות ומבוססות, ויינר-איתן בכל זאת הרגישה שמשהו חסר. "אחרי המקרה הלכתי ללמוד אימון אישי ואימון קבוצות, והתחלתי לעסוק בזה במקביל לעבודה שלי".

היא התחילה לאמן בזמנה הפנוי – אחרי שעות העבודה ובימי שישי וסוף סוף הרגישה שהיא עושה משהו בעל משמעות אמיתית עבורה, משהו שגרם לה לחייך. "הרגשתי שאני חוזרת לחיים", היא מעידה. "האימון גרם לי להתמודד עם הטראומה האישית שלי ואני בתורי אפשרתי חוויה חיובית ללקוחות שלי, כאשר סייעתי להם במציאת כיוון לקריירה שלהם ובהתפתחות וצמיחת העסק שלהם". זמן לא רב לאחר מכן, בגיל שלושים ושבע, ויינר-איתן ילדה את בתה השלישית.

אין קסמים בעסקים

את הרעיון לעסק שהקימה – "מצפנים – הזירה להתפתחות ותוצאות בעסקים" קיבלה כשלמדה אימון אישי. "במהלך לימודי האימון, הבנתי שהחיבור שלי לאנשים צריך לבוא ממקום אחר ולא ממקום של ניהול ופרויקטים. במשך ארבע השנים האחרונות פיתחתי שיטה שמאפשרת לעסקים להגיע לתוצאות הרצויות להם ולהתפתח בקצב הנכון להם, וכל זה בתהליכים קצרים וממוקדים". היא מוסיפה כי "הדבר הראשון שאני אומרת ללקוחות שלי זה, שעליהם להבין שלא מדובר ב’קסם’. נדרשת עבודה כדי להגיע לתוצאות. לבצע ‘עבודה’ משמע ‘יש דופק’ ואנחנו מנהלים את העסק והחיים שלנו ולא מנוהלים או מובלים. ברגע שאלו מתקיימים, ההצלחה העסקית תגיע במהרה".

אמי המנכ"לית

למרות שויינר-איתן עומדת כיום בראש עסק מצליח, היא עדיין נמצאת כל הזמן עם יד על הדופק כאשר מנסה לתמרן בין הקריירה שלה ומשפחתה. "לא פעם נאלצתי לוותר על קורס שרציתי, לבקש להתחיל תהליך עם לקוח בעוד חודש ולהיעזר במטפלת שתשמור על הילדים". היא מדגישה שהדבר החשוב ביותר הוא למצוא את האיזון בין השניים ולהקפיד לשמור על רמת אנרגיה גבוהה.

עדיף לעשות ולהצטער, מאשר לא לעשות ולהצטער

"היום אני מבינה שהחיים קצרים. בהתחלה היו לי ספקות רבים, פקפקתי ביכולות שלי והיו לי הרבה חששות כלכליים. בנוסף, לא הייתי בטוחה שהמשפחה שלי תתמוך בי, אבל עכשיו אני נמצאת במקום שבו אני הכי מאושרת. היה לי מוטו שהוביל אותי לאורך כל הדרך – עדיף לעשות ולהצטער מאשר לא לעשות ולהצטער".

ויינר איתן פעילה חברתית באזור השרון

ויינר איתן מוכרת בתל מונד כפעילה חברתית, המלווה משפחות מעוטות יכולת בתהליך של הבראה כלכלית, דרך עמותת "פעמונים". במסגרת התנדבותה, שחף גייסה עשרות מתנדבים מתל מונד, לפעילות העמותה למען משפחות באזור השרון.

לקראת מרתון מכירות בספרינטים קצרים, לבעלי עסקים, שמצפנים- הזירה להתפתחות ותוצאות בעסקים, מקיימת בהרצליה פיתוח, ביום א הקרוב ( 22.3.2015), שחף ויינר איתן, מנכ"לית "מצפנים – הזירה להתפתחות בעסקים" חולקת איתנו: "בימינו, כאשר קצב החיים מואץ עוד ועוד והפנאי להקשיב הולך ומתקצר, יכולת המכירה הופכת לאומנות משל עצמה. למזלנו, זוהי אומנות שניתן ללמוד אותה.

קבלו טיפים איך למכור קרח לאסקימוסים:

שינוי גישה – אם הגישה שלכם היא שאתם "ממש גרועים במכירות"- זוהי גישה שמובילה לחוסר ביטחון והימנעות מפעולה, ומכאן שתשפיע ישירות על השורה התחתונה שלנו בסוף החודש. היצמדו לפרשנות שתקדם אתכם – "אני אוהבת שאנשים רוכשים את שירותיי", "מי שרוכש את שירותי – מרוויח" וכדומה.

שימוש בצד החזק שלנו – מודעות לצדדים החזקים שבכם וניצולם בצורה אפקטיבית זהו הבסיס להגיע לתוצאות בחיים, ובפרט בתחום המכירות. אל תחששו לנצל את הכישורים ה"טבועים" בכם בתהליכי מכירות.

הגדרת מטרה – הגדירו במדויק את המטרה שלכם – האם זה להגדיל כמות לקוחות? האם זה להשיג לקוחות לטווח ארוך? דיוק ומטרה יכוונו אתכם בבניית מודל תמחור ומדיניות שיווק נכונה לעסק שלכם.

שאלו שאלות – דאגו לבדוק, לחקור, לשאול עד שתבינו מה הצורך האמיתי של הלקוח – מה מניע אותו? לפי מה הוא מקבל החלטות? הדבר יעזור לכם להתאים בצורה מדויקת יותר את מוצרכם לצרכיו.

תגיעו מוכנים לרגע המכירה – הפגינו בקיאות וידע במוצר שאתם מוכרים, שדרו ביטחון ואל תשכחו לחייך. זכרו: כשאתם מפגינים מקצועיות, האדם שמולכם ירגיש בטוח יותר לקנות מכם.

תגובות