בשבוע שעבר התקיים כנס לבעלי עסקים קטנים ובו השתתפו כ 80 בעלי עסקים מתחומים שונים.
את הכנס יזמה יו”ר הקבוצה, אורלי ברי אשר עוסקת בהעברת הרצאות וסדנאות מכירה. את האורחים הזמינו חברי הקבוצה, אנשים בעלי מקצועות חופשיים, יועצים, מאמנים, מעצבים, עורכי דין ועוד.
אל הכנס הגיעו כ 80 בעלי עסקים ובינהם רואי דינוביץ, ראש מנהלת העסקים של עיריית רעננה שדיבר על הפעילות של המנהלת לטובת העסקים ברעננה ועל קהילת הסטארט אפ המקומית.
בכנס שכלל מינגלינג ונטוורקינג מונחה קיבל כל אחד 30 שניות להצגה עצמית ובמסגרתה ציין את שמו, תחום עיסוקו, הקשרים שהוא מחפש וההפניות הטובות לו. בכנס נרשמו גם מספר עסקאות שיצאו לפועל.
Business Network International) BNI) הארגון הגדול בעולם לבניית קשרים עסקיים (נטוורקינג) אשר נוסד בשנת 1985 ע”י דר’ איוון מייזנר בקליפורניה, ארה”ב.
הארגון מונה כיום מעל 8,000 קבוצות בכל חמשת היבשות וכ- 215,000 חברים. בארץ ישנם מעל 1900 חברים, 67 קבוצות והמחזור העסקי החל מינואר 2016 – 175 מיליון ש”ח!
הארגון זוקף לזכותו סיפורי הצלחה באופן תדיר. החברים בקבוצות יכולים לספר, כי מרבית קשריהם העסקיים ולקוחותיהם מגיעים דרך פעילותם ב – BNI.
טיפים לקידום העסק ולקידום אישי:
- בקשו הפניות עסקיות – אל תצאו מתוך הנחה שאנשים שמכירים אותך יפנו אליך לעסקים. למדו לדבר על העסק שלכם ולבקש הפניות עסקיות, גם מהקרובים לכם ביותר. אם לא תבקשו לא תקבלו.
- לקוחות מרוצים זה נפלא, אבל לא מספיק – זה נכון שמקור ההפניות הטוב ביותר הוא הלקוחות שלכם. אין יותר טוב מלקוח שממליץ על העסק שלך. אבל, זה לא מספיק. זוהי פעילות פאסיבית, התלויה בלקוח. מי שיישען על לקוחות מרוצים שיביאו לו לקוחות נוספים – סופו שיישאר לבד.
- השתתפו במפגשי נטוורקינג – המטרה במפגשי נטוורקינג היא ליצור קשרים ולהגדיל את רשת הקשרים העסקיים שלך. חשוב לזכור שאם נעזור לאנשים לקבל את מבוקשם – הם יסייעו לנו בחזרה.
- העמיקו את הקשרים והשקיעו ביצירת אמון – אשליה נפוצה היא שאם נשתתף בכמה שיותר אירוע נטוורקינג , כך נקדם את העסק שלנו. לרוץ מאירוע לאירוע זה בזבוז זמן, אנרגיה וכסף שיכולים להיות מושקעים בקשרים שכבר החלו להירקם. חשוב לבדוק מה כבר יש לנו ביד, לארגן את הקשרים לפי סדרי עדיפות ולהעמיק אותם ולהשקיע ביצירת האמון בין הצדדים.
- נטוורקינג מתאים לכל אחד, גם לשכירים – נטוורקינג הוא תהליך של יצירת קשרים, לא בהכרח כדי לקבל בחזרה. לא מדובר אך ורק בעסקים אלא גם בשיתוף של מידע ומקורות ידע. בפועל, גם שכירים מתקדמים בעזרת קשרים על פני כישורים.