“אז אני לא אהיה ראש עיר לכמה חודשים ולא. אני לא מדוכדך מזה”
שבוע קשה מאוד עבר על עמירם מילר, גם אם הוא לא מודה בזה. מאחורי הקלעים התחולל מסע שכנוע כבד מאוד על המצביעים – הרי הם חברי מועצת העיר- בכדי שיצביעו לו. מקורביו של מילר הפעילו לחץ בשבועות האחרונים, אך בפוליטיקה כמו בפוליטיקה – שום דבר לא ברור עד רגע הספירה. אצל עמירם הספירה החלה מספר ימים לפני ונראה כי גם אלו שהבטיחו, לא באמת עמדו לקיים הבטחתם ומילר הבין, שלמרות כל הניסיונות הרבים, במהלך החמישים האחרונות, ראש עיריית כפר סבא הוא כבר לא יהיה.
אבל, ראש עיר או לא ראש עיר, ייאמר לזכותו כי מה שיש לו, כולל הקסם, האדיבות, האהדה הציבורית, והניסיון שרחש, גם לראשי ערים עם 40 שנות ניסיון לא יהיה לעולם. וכאילו כל זה לא מספיק, יום לאחר ההפסד הצורב לצרפתי, הוא, מחזיק תיק התחבורה ויו”ר ועדת התנועה בעיר, קיבל דו”ח כי העמיד רכבו באדום לבן ונגיע לזה בהמשך.
מאת: אירית מרק
מה שמדהים הוא, שמילר, בן 77, נכנס למועצת מאז שנת 1968 וככזה הוא חבר המועצה הוותיק ביותר בכל מדינת ישראל. – 50 שנה מכהן מילר כחבר מועצת עיר בעיריית כפר סבא. שערו בנפשכם, כמה מחאות, הפגנות, דילמות, מאבקים, אופוזיציה וקואליציה עבר מילר בחיים אשר שני שליש מהם עברו בבניין החאן – שלימים הפך למבנה עיריית כפר סבא ולאולם המועצה. רק על זה היינו ממליצים לקרוא רחוב על שמו. מגיע לו.
אמנם במהלך השנים, הלך לסיים תואר שני ונעדר למספר שנים, תואר הוא הוציא בכלכלה ומדעי החברה והשני סיים בהצטיינות בסוציולוגיה. אז עבד בזמנו כמנהל באורט ישראל חינוך טכנולוגי מחלקה ללימודי מבוגרים.
אז אחרי 50 שנה המשפט שאולי הכי מאפיין את אופיו של עמירם הוא המאפיין הבא “מגיעים אנשים לעירייה לפקידים שיושבים מול המחשבים ואני בא אישית, מסביר להם, אני לא סנוב, והם שמחים ויודעים להעריך שהם יכולים לדבר עם מישהו אנושי ולא עם מחשב”.
עמירם מילר. צילום: תומר דואק
הצטרפו לקבוצת כפר סבא שלנו 
עמירם, אז איך ההרגשה יום אחרי?
“ההרגשה טובה מאוד, איתנה, מתקדמים לקראת הבאות”.
מה זה הבאות?
“זה המשך הכהונה בקדנציה והבחירות הקרובות”.
אין בך שום צער על כך שהחברים שלך, אלה שהבטיחו ואלה שסמכת עליהם לא הלכו איתך בסוף?
“לא. הורדתי את המועמדות בכדי למנוע עימות באופן מושכל, אין לי כעס על אף אחד. זו הייתה בחירה שלי להתמודד ולא הכרחתי אף אחד לבחור בי ואני שמח שזה לא הגיע לקרע”.
יובל לוי דיבר על כך שהוא מצביע לצרפתי כי נמאס לו מסחטנות פוליטית. משהו כזה. מישהו שסגר דילים?
“לא. לא סגרתי, לא הבטחתי לאף אחד להיות הסגן”.
איך הרגשת שנאלצת להוריד ההתמודדות? 
“זו לא הייתה הפתעה בשבילי, הבנתי לאן זה הולך, אז אני לא אהיה ראש עיר לכמה חודשים ולא. אני לא מדוכדך מזה”.
אז אם הכל שפיר ואין שום בעיה, למה נמנעת בהצבעה לצביקה, הרי כבר לא היית מועמד?
“משום שהתחברתי לדברי גבע.. גבע הציב תנאי, שהוא יתמוך במי שיכריז שלא יתמודד בבחירות הכלליות ולא יהיה ראש עיר, כי אז הבחירות יותר נקיות ואני הצטרפתי לרעיון שלו והסכמתי לקבל אותו גם על עצמי. זה תנאי דמוקרטי נכון ולכן נמנעתי”.
הבנתי. אז נמנעת לא בגלל שאתה לא סומך על צביקה שימלא את תפקיד ראש העיר בצורה טובה?
“אני חושב שהעירייה היא עירייה חזקה עם צוות ניהולי טוב וצביקה ינהל את הדברים כמו שצריך”
בבחירות הקרובות אתה מקים רשימת גמלאים למועצה?
“לא. אני רוצה להתרכז בגמלאים וימים יגידו לגבי שאיפותיי. אני מניח שאכהן במועצה הבאה”.
ראית שדווקא בסקר בקבוצה כפר סבא שלנו, הרוב הגדול הצביע לך.
“כן. נכון. אני יכול להבטיח לכל מי שהצביע ולכל התושבים שאני עדיין אשפיע ואעזור לכל אחד ואחת כדי שהעיר תשגשג ותהלום את האיכות וההון האנושי של תושבינו. בזמנו, זאב גלר ז”ל, היה עובד ציבור מהמעלה הראשונה והוא אמר לי ‘עמירם תמיד תלך עם עפרון ופנקס אדום קטן שנכנס לכיס וכשאתה הולך ברחוב תמיד תרשום ותטפל וזה חרוט בזיכרוני ובמעשיי”.
צילום: תומר דואק

5 דברים שלא ידעתם על עמירם מילר

“מידי שנה וזה כבר כ-40 שנה שביום הזיכרון לחללי צה”ל ערב יום העצמאות אני נוסע עם שני אוטובוסים של משפחות חללי כפר סבא הקבורים בהר הרצל ומלווה את המשפחות וגם מניח את זר עיריית כפר סבא בטקס הזכרון הממשלתי. לפני שנתיים נגשה אלי ילדה שלוותה ע”י אמא שלה ואמרה לי שהיא תלמידת חטיבת ביניים בכפר סבא, רואה אותי כל שנה מניח את הזר, ושאבא שלה נהרג וקבור בהר הרצל ושאלה אם היא יכולה להצטרף אלי בהנחת הזר. הנחת הזרים הינה טקס רשמי ממלכתי ומונחים בו זר ראש הממשלה, הכנסת, זר הרמטכ”ל וכדו. הרהרתי שניה ואמרתי לה: את בתי תניחי את הזר ! אני אצטרף אלייך”.

“אני יודע בדיוק היכן נפגשו לראשונה אימי ואבי, בכפר סבא וזוהי הפגישה שבה התאהבו”.

“שרתתי בצנחנים”.

“הרכב הראשון שלי היה קטנוע וספה”.

“המכתב האחרון שאבי ז”ל קיבל מהוריו בליטא, היה מזל טוב להולדתו של עמירם. לאחר מכן פסקו המכתבים להגיע. על פי מחקר ביד ושם, הסבא והסבתא שלי נרצחו ע”י הנאצים בגיא ההריגה בפונאר כחודשיים לאחר הולדתי. מסופר גם כי סבתי שדיברה גרמנית טובה, יצאה מהשורה של צעדת המוות הזו, ואמרה לגרמנים :” אתם הולכים להרוג אותנו, אך לנו יש ילדים בפלשתינה (שם ישראל בזמן השלטון הבריטי) והם יהרגו אתכם “אבי ז”ל מעולם לא סיפר לנו על מכתבי הוריו, ומצאנו אותם בעליית הגג לאחר מותו”.

תגובות