משפט יהודה בן חמו: גזר הדין נדחה לסוף אפריל

משפט יהודה בן חמו: גזר הדין נדחה ל-24/4/22 בשעה 1600

מאת: אירית מרק
גזר הדין במשפט בן חמו יינתן בסוף אפריל לאחר 5 שנות דיונים ומשפט ארוך הכולל מאות נחקרים ונותני עדויות.
ראש העירייה לשעבר,  יהודה בן חמו, דיבר אל השופט עמי קובו בתקווה להקלה בעונשו “אני לא יודע עד כמה אוכל להפוך את דעת בית המשפט, נעשו טעויות ואני לוקח עליהן אחריותלהגיע לסכומים כאלה, לא האמנתי, בית המשפט יכול לראות שכל העדים שהיו מטעם התביעה, הכוורת האישית שאחת פוטרה… אני את הטעויות שעשיתי. אני יכול לומר שבמהלך החקירה במשטרה וגם בבית המשפט אמרתי שאני לא חף מטעויות, חלילה נושא של גניבה מעולם לא היה אצלי ולא בבית משפחתי ובטח ובטח שלא בכוונה, בחיים שלי עשיתי למען הקהילה, בהתנדבויות, הילדים שלי גם בתיכון ובצבא, את כל זה עשיתי מתוך שליחות, אני מצטער על מה שקרה בשורה התחתונה ואני מקווה שהכל יהיה מאחוריי. 5 שנים אני בסיטואציה שאני חי את 11.2.17 ,את אותו יום שנעצרתי, חשבתי שהמעצר הוא הכי קשה, וכל יום הוא יותר קשה.
אני מוכן להחזיר את חובי לחברה בדמות של עבודות שירות, כפי שהתנדבתי בחיי, יש לי את כל היכולת לעזור ולתמוך באנשים. אני שומע מושגים כמו בית סוהר וקנסות של מיליון ₪”.

ב”כ הנאשם, עו”ד אשר אוחיון: “היחיד שנותן את הדין למרות שהוא לא היחיד שנהנה”

סניגורו של בן חמו “ניצב היום הנאשם כדי לתת את הדין על מעשים מסוימים שביצע במסגרת מילוי תפקידו כראש עיריית כפר סבא. הוא מגיע למעמד הקשה הזה עם מלוא הטנא, הזכויות שהוא רשם לעצמו במשך שנים רבות במשך מילוי תפקידו. באותם התחומים שבהם הוא נכשל, ומכיוון שמשפט של אדם הוא משפט של כפות מאזניים, אנחנו נבקש לדון אותו ביחס גם למעשים החיוביים שעשה באותם התחומים ממש שבהם הוא הורשע. אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא. נתפס הנאשם במעשים שהם בבחינת עונש חמור בשבילו משום שהם עומדים בניגוד גמור לתפיסת עולמו, כפי שבאה לידי ביטוי שנים רבות ובכל החזיתות האפשריות. מגיע הנאשם היום ונותן את הדין גם כאשר נושא על גבו את מלוא טנא הענישה. שמענו מה קרה בפרוץ הפרשה, לא רק מה קרה לו אישית, מה שקרה לו אישית זה חלק בלתי נפרד ממעשיו שבית המשפט קבע שביצע. מה קרה לילדיו, לילדיו הקטינים, לאמו שהיא חסרת ישע בכל מובן, וגם למעגלים הרחבים יותר כמו אחותו. חמלה זו הייתה דרכו של הנאשם כשהוא ביצע את תפקידו, מתוך החמלה הזו ידע להושיט יד לכל אדם נזקק וידע להרים ראשים רבים כ”כ מעלה באמצעות החמלה הזו, לא רק בתור ראש עיר אלא לפני שהיה ראש עיר. זו הפעם הראשונה שהוא מבקש מהרשות המוסמכת של מדינת ישראל שתנהג גם בו כך. לא אחזור על כל הכרעת הדין כפי שעשתה המאשימה. לכן לא אדגיש דווקא את הנקודות הלא טובות בהכרעת הדין, לא אוכל לשנות את הכרעת הדין לא לטובה ולא לרעה, לכן לא ארחיב מילים בעניין הכרעת הדין. ארצה להעיר כמה עניינים ולהעמיד את הדברים בפרופורציות, ולא להמעיט מחומרתן. באישום הראשון שהוא החמור, זה נכון שאפשר להציג את הדברים כפי שחברתי הציגה אותם וזה גם לגיטימי, אם היה מדובר בלקיחת תווי קנייה מנזקקים, אך ניתן להסתכל על זה קצת אחרת. הרי התלושים האלו כפי שבית המשפט קבע היו יוזמתו של הנאשם, התרומה לנזקקים הייתה הטבה נוספת לנזקקים, ז”א המניעה של הנזקקים מהתלושים עם כל הכיעור שבדבר, לא הייתה סוג של פגיעה כמו סוג של מניעת הטבה נוספת, וכך בית המשפט צריך לראות זאת, אל מול מניעת ההטבה הנוספת הזו, צריך לזכור שהנאשם בחלק הארי של סכומי התווים, שהוא למעלה מ350,000 ,₪ וכן פעל באופן שהיו הטבות רבות לנזקקים ודאג גם להטבה זו. אני חושב שזה לא יהיה נכון לומר שהנאשם תכנן את מהלך הדברים. ראינו שהייתה התפתחות עם הזמן, ולפעמים הלב נעשה גס כשיש תלושים שמסתובבים ליד הידיים, מבלי שהיה תכנון מראש לכך. זה היה כישלון אנושי שהרבה פעמים של מי שקרוב לצלחת ואין לו מספיק כוח יכול להיכשל בו, אסור שייכשל בו, אך לא צריך להתייחס לזה כאילו שהיה תכנון מראש. מפנה לעובדה נוספת בעניין זה, וידל העיד פה שהמעבר בינו לבין ברזני, לא לווה בהמשכיות של המהלך והייתה פעם אחת שלא חולקו תלושים, והחלוקה אח”כ הייתה מיוזמתו של וידל, זה לא כפי שאמרה חברתי שהיה משהו רצוי שהנאשם סבר שיוכל לעשות פה משהו, היה פה כישלון אישי שאסור היה לו לקרות, אבל זה מעיד על כך שכולנו בני אדם ונבקש לראות את כל הטוב הרב, שבאופן יוצא מהכלל, יצא מעורו במשך כל חייו לסייע לנזקקים. הוא בא ממקום כזה. ראה את ייעודו בחיים בלסייע לאנשים, והצליח עם כ”כ הרבה אנשים, הוא היום בא ומבקש מבית המשפט, הוא נכשל באותם תחומים שהוא עמל בהם, הוא היה ראש עירייה מצטיין, נבקש להתייחס למה שעשה כתוספת לאותה מחויבות שלו.

“נבקש לקחת בחשבון את העובדה שהיחיד שנותן את הדין למרות שהוא לא היחיד שנהנה. בית המשפט קבע שהוא עמד בראש הפירמידה, בוודאי שאחריותו גדולה יותר משל האחרים, אך היו אנשים אחרים, שבוודאי לפי תפיסתם, ראו פסול במעשה ונהנו ממנו, זה לא נעשה כ”כ במחשכים, הדברים נעשו לעיניי כל, גם אם היה הדבר בראש ובראשונה אצל הנאשם, בוודאי שלא פסח על האחרים, והוא בכל זאת שנותן את הדין, מעצם הפגיעה העצומה במעמדו. יש לקחת את הנסיבה הזו בחשבון, אגיש בהמשך פסקי דין בעניין עבירות דומות, שאפשר ללמוד מהם את העקרונות שדיברתי עליהם. זה לגבי האישום הראשון. לגבי אישום 2 ,אנחנו מסכימים עם המאשימה שאישום 1 ו-2 הם אירוע אחד. מפנה את בית המשפט שגם באישום 1 ההרשעה של בית המשפט לא הייתה על כל הסכום שביקשה התביעה, ומבחינה זו ניהול המשפט תרם לבירור הפרופורציות של האישום. אישום 2 ,אני לא חושב שהנאשם העלה על דעתו שהוא צריך לדווח למס הכנסה ולא דיווח במודע. אני חושב שהכל הישר אומר שהוא לא העלה על דעתו, בית המשפט קבע שמבחינה משפטית הוא היה צריך לדווח, אך זה לא אומר שמראש הוא התכוון לעשות תרגיל כדי לא לדווח, הדברים נעשו בצורה כפי שבית המשפט יודע, אני לא רואה סיבה להחמיר באישום זה יותר מאשר העונשים שנקבעו בפסיקה שהפנתה אליה חברתי. אני חושב שעיקרי החומרה היא נטילת התלושים שביהמ”ש קבע, ואני לא חושב שיש להוסיף על חומרה זו את החומרה של עבירת המס.

בן חמו
“לגבי אישום 3 ,בית המשפט קבע שההתערבות בענייניו של כחלון הייתה כדי לזרז את הטיפול בענייניו, ולא מעבר. העובדה שכחלון לא זכה ליחס מועדף, בוודאי גם תולדה של מה שהביא לכל הכפופים לנאשם שפעלו לפי בקשתו בענייניו של כחלון מהנאשם עצמו, זה היה ברור לכולם, שבאות לנאשם טענות מכחלון שהוא מקופח, והוא ביקש שיטפלו בענייניו. מתוך הראיות וגם כמסקנה הגיונית והעובדה שאף אחד לא הטיב עם כחלון מעבר, אלא עצם הטיפול, בית המשפט היה חשוף לכך שכחלון היה מתקשר ואומר שהוא מופלה לרעה, ובנסיבות אלה, הנאשם היה צריך לעמוד ולומר אני מצטער עם כל הכבוד לקיפוח שאתה חש, אתה צריך לטפל בזה באמצעים שלך ובלעדיי. אך כאשר כל הכוונה להניח את הדברים של כחלון בפני מי שמוסמך לקבל החלטה, כדי שרק יקבלו החלטה לכאן או לכאן, הכישלון הזה לא ברף הגבוה, בנסיבות אלו כפי שאני מתאר. מדובר בכישלון שבוודאי אסור היה שיקרה, אך כדאי להכניס אותו לפרופורציה, הוא יודע שמה שהוא עשה זה בסה”כ לומר לפקידים לטפל בענייניו של כחלון לפי ההוראות. אלו היו פני הדברים. חבל לתת להם נופח יותר מחמיר.
“מבלי שאני יודע לכמת, הנאשם הורשע אולי בפחות ממחצית הטענות שנטענו כלפיו, בתי המשפט גם קבעו שאם יש הבדל בין כתב האישום להכרעת הדין, אז בית המשפט לוקח בחשבון גם את הנסיבה הזו כנסיבה לקולא. חייו של הנאשם כפי שבית המשפט יודע, אינם חיים כבר 5 שנים, כפי שתיארה אחותו, התקיימה בו אמרת חז”ל מאיגרא רמא לבירא עמיקתא, זה גם חלק מהעונש. בתי המשפט הרבה פעמים לקחו זאת גם בחשבון, כי זה חלק בלתי נפרד מהעונש. אני רוצה להפנות את בית המשפט לעניין של ילדיו ואמו שהיא חסרת ישע. שני ילדים היו קטינים בזמן האירוע והיום אחת קטינה, מכל מקום, כל הילדים גרים איתו, גם אם עברו באופן טכני את גיל הקטינות והפכו להיות בגירים, חייהם לא חיים כבר 5 שנים, כפי שפרטה אחותו של הנאשם, הם נפגעו מבחינה חברתית וגם פסיכולוגית, הם תלויים בו והוא ההורה המשמורן. הם נפגעו פעם אחת בכך שהאם לא יכולה הייתה להמשיך לטפל בהם, היו נסיבות שהיו צריכים לעזוב את בית האם, לא באשמתה, וטלטלה נוספת הפרשה. גם החוק מכיר בפגיעה זו כחלק מסעיף 40
“אסכם במבט על, בעצם הכישלון שלו היה כפי שאמרתי, הוא הרגיש שזה מעשי ידיו, שזו הטבה גדולה, ונכשל במחשבה הזו וגם הרגיש שהוא עושה המון לטובת הנזקקים. יכול להיות מאוד שזה מה שנתן לו את התחושה שכ”כ הרבה שהוא עושה אקסטרה, אז אולי אין בזה פגיעה כ”כ קשה בנזקקים, והוא יודע שהוא עשה טעות חמורה בעניין זה, הוא יודע שלא נכון היה ואסור היה להשתמש בתלושים האלה לשום צורך אחר, אך זה כישלון שלא נובע לא מרוע, אלא כישלון עצום גם מבחינתו. העזרה לנזקקים הייתה כרטיס הכניסה שלו לכל למקום. את הכרטיס השיג בעמל רב לאורך שנים רבות. זה חלק מהעונש”.

כזכור, בית המשפט המחוזי מרכז-לוד (כב’ השופט ד”ר עמי קובו) הרשיע את הנאשם יהודה בן חמו, אשר כיהן כראש עיריית כפר סבא, בשלושה אישומים – בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור; קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות; מרמה והפרת אמונים; מרמה, ערמה ותחבולה. בן חמו זוכה מעבירות של הטרדת עד והפרת הוראה חוקית באישום הרביעי.

בית המשפט קבע כי הנאשם פיתח בלשכת ראש העירייה מנגנון של איסוף תרומות בתווי קניה מאנשי עסקים שפועלים בכפר סבא. בין התורמים נמנו רשת יינות ביתן, חברת ינוב, חברת נווה מרום, רשת ויקטורי ואחרים. כל פעולת מנגנון תווי הקניה, נעשתה בהנחיית הנאשם, בידיעתו ובשליטתו המלאה. תפעול המנגנון הופקד בידי עוזרי ראש העירייה ובסיוע עובדי לשכה נוספים. הנאשם הנחה את עוזריו למי לפנות לקבלת תרומות. התורמים הסכימו לתרום ביד נדיבה עבור נזקקי העיר כפר סבא. בסך הכל התקבלו מהתורמים תווי קניה לנזקקים לקראת חגי ראש השנה ופסח במהלך השנים בסך כולל של כ-600,000 ₪. בפני התורמים הוצג מצג שווא של סיוע לנזקקים ללא הבהרה כי מדובר במנגנון המבוסס על חלוקה למקורבים ומכרים ולא על בסיס קריטריונים ברורים ושוויוניים. כך גם לא הוצג לתורמים כי הנאשם עצמו ייהנה מהתרומות באופן אישי, וכן עובדי לשכתו. בהמשך לכך קבע הנאשם את הגורמים שאליהם יועברו תווי הקניה שנתרמו, ובהתאם לכך, חלק הגיעו אכן למשפחות נזקקות, חלק לאנשי לשכתו שלו, אשר סייעו לנאשם בתפעול המנגנון וזכו ליהנות מפירותיו, וחלק נטל הנאשם לעצמו. בנוגע לתווים שהגיעו בפועל לנזקקים, נקבע כי לא מדובר בעבירה פלילית, וזאת על אף שאופן ניהול הפרויקט כולו היה שלא בהתאם לכללי המנהל התקין.

חלק אחר של התווים בהיקף ניכר של כ-250,000 ₪, לא הועבר לחלוקה לנזקקים. סכום זה נותר לשימושו של הנאשם עבור עצמו ועבור מקורביו, וחולק על-ידו כראות עיניו, לרבות לעובדי הלשכה שקיבלו באופן קבוע תווים מהנאשם לראש השנה ולפסח, זאת מתוך התווים אשר נתרמו על-ידי התורמים עבור הנזקקים. העברת התווים למי שאינם נזקקים, מהווה מרמה כלפי התורמים, אשר סברו שתרומות מועברות לנזקקים בלבד. כמו כן, מעשים אלה, עולים כדי מרמה והפרת אמונים. הנאשם עשה שימוש בתפקידו הבכיר כראש עירייה, כדי להפיק רווח כלכלי לעצמו ולמקורביו, ובכך פגע באמון הציבור. מתוך סכום זה, נקבע כי הנאשם גנב סך של 190,000 ₪.

הנאשם נטל חלק בלתי מבוטל מהתווים האמורים לשימושו האישי. חלק מהתווים בסך של 10,300 ₪ אשר נתרמו בשנת 2016, נתפסו בחיפוש בארון הבגדים בביתו של הנאשם, בכיס מכנסיו של הנאשם בתיק הספורט שלו שנמצא ברכבו, ובחלקם עשה הנאשם שימוש ברכישות שביצע. כמו כן, הנאשם החזיק חלק מהתווים שנתקבלו מתרומות במגירות השולחן בלשכתו לצרכיו האישיים. הנאשם אף ביקש ממנהלת לשכתו לבצע עבורו רכישות פרטיות בהיקף של אלפי ש”ח, לכל הפחות, ומנהלת הלשכה עשתה זאת לבקשתו. הנאשם אף החזיק עד לחודש פברואר 14′ בביתו תווים, אשר אשתו דאז, עשתה בהם שימוש בעיקר לקניית מתנות, לרוב לפי בקשתו של הנאשם, בהיקף של אלפי ₪ לכל הפחות. כמו כן, הנאשם מסר לעובדת העירייה תווים בסך של 500 ₪, כדי שהיא תקנה באמצעותם מתנות לבני משפחתו, והיא עשתה כן. הנאשם אף שילם חלק משכרה של עובדת משק בית שעבדה בביתו במשך כשלוש שנים באמצעות תווים שהתקבלו כתרומה לנזקקים, והיא אף ערכה עבורו קניות של מוצרי מזון לביתו, באמצעות תווים שמסר לה, כל זאת בסכום מצטבר של אלפי ₪. גרסתו של הנאשם בנוגע לתווי הקניה, נדחתה.

מתוך הכרעת הדין:”, המאשימה הוכיחה שהנאשם פיתח בלשכת ראש העירייה מנגנון של איסוף תרומות בתווי קניה מאנשי עסקים שפועלים בכפר סבא. בין התורמים נמנו
רשת יינות ביתן, חברת ינוב, חברת נווה מרום ואחרים. כל פעולת מנגנון תווי הקניה, נעשתה בהנחיית הנאשם, בידיעתו ובשליטתו המלאה. תפעול המנגנון הופקד בידי עוזרי ראש העירייה
ובסיוע עובדי לשכה נוספים. הנאשם הנחה את עוזריו למי לפנות לקבלת תרומות. התורמים הסכימו לתרום ביד נדיבה עבור נזקקי העיר כפר סבא.

“בפני התורמים הוצג מצג שווא של סיוע לנזקקים ללא הבהרה כי מדובר במנגנון המבוסס על חלוקה למקורבים ומכרים ולא על בסיס
קריטריונים ברורים ושוויוניים כפי שפועלת מחלקת הרווחה בעיר. כך גם לא הוצג לתורמים כי הנאשם עצמו ייהנה מהתרומות באופן אישי, וכן עובדי לשכתו. בהמשך לכך קבע הנאשם את הגורמים המיועדים לקבלת התרומות שנאספו – לעיתים היו אלו אכן משפחות נזקקות,
לעתים היו אלו פעילי שכונות שדרכם אמורות היו התרומות להינתן למשפחות נזקקות, לעיתים היו אלו אנשי לשכתו שלו, אשר סייעו לנאשם בתפעול המנגנון וזכו ליהנות מפירותיו, ולעיתים היה זה הנאשם עצמו.
הנאשם הקים מנגנון שבמסגרתו פנו עוזריו החל משנת 2004 ועד לשנת 2016 לאנשי עסקים אשר פעלו בכפר סבא, ובהנחייתו ביקשו מהם לתרום תווים לנזקקים, לקראת חגי ראש השנה ופסח. התווים שהתקבלו מהתורמים היו בסך כולל של כ-000,600 .₪ חלק מהתווים הללו )המעגל החיצוני(, הגיעו בפועל לנזקקים. אמנם, אופן ניהול הפרויקט כולו היה שלא בהתאם לכללי המנהל התקין, אך לגבי התווים שבפועל הגיעו לנזקקים, המסקנה היא שלא מדובר בעבירה פלילית.
חלק אחר של התווים )מעגל הביניים(, בהיקף ניכר של כ-000,250 ,₪ בתקופה שבין 2009 עד 2016 ,לא הועבר לחלוקה לנזקקים. סכום זה נותר לשימושו של הנאשם עבור עצמו ועבור
מקורביו, וחולק על-ידו כראות עיניו, לרבות לעובדי הלשכה שקיבלו באופן קבוע תווים מהנאשם לראש השנה ולפסח, זאת מתוך התווים אשר נתרמו על-ידי התורמים עבור הנזקקים.
העברת התווים למי שאינם נזקקים, מהווה מרמה כלפי התורמים, אשר סברו שתרומות מועברות לנזקקים בלבד. מכאן, שמדובר בעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.
כמו כן, מעשים אלה, עולים כדי מרמה והפרת אמונים. הנאשם עשה שימוש בתפקידו הבכיר כראש עירייה, כדי להפיק טובות הנאה ורווח כלכלי לעצמו ולמקורביו, ובכך פגע באמון הציבור.
נוסף על כך מעשיו אלה עולים כדי עבירה של גניבה בידי עובד ציבור בהיקף של 000,190.₪ מתוך התווים האמורים, אשר נקבע שהנאשם קיבל במרמה וגנב, הנאשם נטל חלק בלתי מבוטל
מהם לשימושו האישי. תווים אלה כללו תלושים בסך של 300,10 ₪ אשר נתרמו בשנת 2016 ונתפסו בחיפוש בארון הבגדים ביתו של הנאשם, בכיס מכנסיו של הנאשם בתיק הספורט שלו

שנמצא ברכבו, ובחלקם עשה הנאשם שימוש ברכישות שביצע, לרבות בשופרסל. כמו כן, הנאשם החזיק חלק מהתווים שנתקבלו מתרומות במגירות השולחן בלשכתו לצרכיו האישיים.
הנאשם אף ביקש ממנהלת לשכתו, רונית ודאי, לבצע עבורו רכישות פרטיות בהיקף של אלפי שקלים חדשים, לכל הפחות, ורונית ודאי עשתה זאת לבקשתו. הנאשם אף החזיק עד לחודש
פברואר 14 ‘בביתו תווים, אשר אשתו דאז, מרב, עשתה בהם שימוש בעיקר לקניית מתנות, לרוב לפי בקשתו של הנאשם. זאת בהיקף של אלפי ₪ לכל הפחות. כמו כן, הנאשם מסר לדוברת העירייה, תווים בסך של 500 ₪ כדי שהיא תקנה באמצעותם מתנות לבני משפחתו, והיא עשתה כן. הנאשם אף שילם חלק משכרה של פרטוש, שהייתה עובדת משק בית אצלו במשך כשלוש שנים באמצעות תווים שהתקבלו כתרומה לנזקקים. כך גם פרטוש ערכה עבור הנאשם קניות של מוצרי מזון לביתו, באמצעות תווים שמסר לה. מדובר בסכום מצטבר של אלפי ₪. בסך הכל, הוכיחה המאשימה, מעבר לספק סביר, כי מתוך התווים שנקבע כי הנאשם קיבל במרמה וגנב, הנאשם עשה שימוש פרטי לצרכים אישיים בתלושים בסכום בלתי מבוטל

באישום השני, הורשע הנאשם בעבירה לפי פקודת מס הכנסה, בנוגע לסכום שהנאשם הורשע שקיבל במרמה בסך של 250,000 ₪, והוא לא דיווח עליו לרשויות המס.

באישום השלישי, הוכח שהנאשם עסק באופן פעיל בענייניו של חברו הטוב, מר רפי כחלון, וקידם אותם, תוך ניגוד עניינים. כחלון היה הבעלים של מספר מגרשים בכפר סבא באמצעות חברה שבבעלותו, ובשל כך נזקק לשירותי העירייה בנושא תכנון ובניה. הנאשם ביצע פעולות רבות למען כחלון, בתיאום עמו, ומתוך ידיעה ברורה של הנאשם שהוא מפעיל את השפעתו, מכוח תפקידו, למען חברו הטוב. הנאשם פעל באופן משמעותי כדי לזרז ולקדם את ענייניו של חברו כחלון בעירייה ובמדור כיבוי אש, כל זאת תוך ניגוד עניינים מובהק. הנאשם, בתפקידו כראש עירייה, פנה לגורמים הכפופים אליו בעירייה ולגורמים נוספים, וביקש מהם לקדם ולזרז את הטיפול בענייניו של חברו כחלון. הנאשם אף חתם על היתרים בנוגע לחברות שבבעלותו של כחלון, כאשר הוא מודע לכך שהוא חותם על בקשות הנוגעות לכחלון, ואף עדכן את כחלון בכך, פעם אחר פעם. גרסתו של הנאשם בעניין זה נדחתה. עם זאת, בסופו של דבר, לא נטען על-ידי המאשימה, וממילא לא הוכח, שכחלון קיבל היתר כלשהו שלא כדין עקב התערבות הנאשם. השפעתו של הנאשם הייתה בזירוז הטיפול בענייניו של כחלון. מעשים אלה מהווים עבירות של הפרת אמונים.

באישום הרביעי, הואשם הנאשם בכך שלאחר ששוחרר ממעצר ונאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמעורבים בחקירה, בנוגע לנושאי החקירה, שוחח הנאשם עם נהגו, מועלם, על נושאים הקשורים באופן מהותי לחקירה. ואולם, בהעדר בסיס לקבוע ממצאים עובדתיים ברורים על סמך עדותו של מועלם, ובהעדר תימוכין של ממש לעדותו, זוכה הנאשם מחמת הספק באישום זה.

גזר הדין יינתן כאמור לאחר 5 שנים של משפט מתמשך- בסוף חודש זה.

תגובות

תגובות